תפריט

הובלת מטענים

✅ניסיון וידע מקצועי – צוות מיומן עם ניסיון רב בהובלת מטענים סטנדרטיים וחריגים, המכיר את כל האתגרים והפתרונות הלוגיסטיים.
✅צי משאיות מגוון – ממשאיות קלות ועד משאיות כבדות עם ציוד הרמה מתקדם, המאפשר פתרון מותאם לכל סוג וגודל של מטען.
✅מומחיות בהובלת מטענים חריגים – יכולת טיפול במטענים גדולים, כבדים או בעלי צורה לא סטנדרטית, כולל השגת אישורים והיתרים נדרשים.
✅פתרונות הובלה מלאים – משלב התכנון הלוגיסטי, דרך אריזה, פירוק והעמסה, ועד להרכבה והתקנה במיקום היעד.
✅מערך בטיחות מתקדם – הקפדה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות הן למטען והן לצוות, שימוש באמצעי אבטחה וקשירה מתקדמים.
✅זמינות ושירות 24/7 – מענה מהיר ומקצועי לכל צורך הובלה, כולל פתרונות חירום והובלות דחופות בכל רחבי

השאירו את מספר הטלפון שלכם

ונחזור אליכם תוך מספר דקות עם הצעה אטרקטיבית.

הובלת ציוד כבד
התקשרו כבר עכשיו לטלפון או מלאו את הפרטים בטופס

הובלת מטענים: עולם שלם מאחורי כל חבילה

מחירון זה מהווה הערכה כללית לשירותי הובלת מטענים. המחירים הסופיים עשויים להשתנות בהתאם לגורמים שונים כגון מרחק, משקל המטען, תנאי הגישה, דחיפות ההובלה ושעות העבודה. לקבלת הצעת מחיר מדויקת, אנא צרו קשר עם נציגי החברה.

הובלת מטענים סטנדרטית

סוג השירות תיאור מחיר (₪)
הובלת מטענים קטנים (עד 2 טון) משאית קלה, כולל נהג ועוזר, עד 30 ק"מ 1,500 – 3,000
הובלת מטענים בינוניים (2-7 טון) משאית בינונית, כולל נהג ועוזר, עד 30 ק"מ 3,000 – 6,000
הובלת מטענים כבדים (7-15 טון) משאית כבדה, כולל נהג ועוזר, עד 30 ק"מ 6,000 – 10,000
תוספת מרחק לכל 10 ק"מ נוספים מעבר ל-30 ק"מ הבסיסיים 150 – 300
תוספת משקל לכל טון נוסף מעבר למשקל הבסיסי המוגדר 200 – 350
תוספת עבור הובלה דחופה זמינות תוך 4 שעות 25% – 40%
תוספת עבור הובלה בשעות הלילה 22:00 – 06:00 30% – 50%
תוספת עבור הובלה בשבתות וחגים כולל פריקה וטעינה 100%

הובלת מטענים חריגים

סוג השירות תיאור מחיר (₪)
הובלת מטען חורג קטן חריגה קלה במידות, עד 30 ק"מ 4,000 – 7,000
הובלת מטען חורג בינוני חריגה בינונית במידות, עד 30 ק"מ 7,000 – 12,000
הובלת מטען חורג גדול חריגה משמעותית במידות, עד 30 ק"מ 12,000 – 20,000
רכב ליווי לנסיעה עם מטען חורג כולל נהג וסימון תקני 1,200 – 2,500
תיאום מול רשויות להובלת מטען חורג כולל היתרים נדרשים 1,500 – 3,000
פתרונות הובלה מיוחדים התאמת משאית, נתרם או ציוד ייעודי לפי הערכה
תוספת מרחק לכל 10 ק"מ נוספים מעבר ל-30 ק"מ הבסיסיים 200 – 450

שירותי מנוף והרמת מטענים

סוג השירות תיאור מחיר (₪)
משאית מנוף 15 טון עד 4 שעות עבודה, כולל נהג-מפעיל 2,500 – 4,000
משאית מנוף 30 טון עד 4 שעות עבודה, כולל נהג-מפעיל 3,500 – 5,500
משאית מנוף 50 טון עד 4 שעות עבודה, כולל נהג-מפעיל 5,000 – 8,000
משאית מנוף 100 טון עד 4 שעות עבודה, כולל נהג-מפעיל 8,000 – 12,000
מנוף זרוע טלסקופית גובה הרמה עד 30 מטר, 4 שעות 6,000 – 9,000
שעת עבודה נוספת מעבר ל-4 שעות הבסיסיות 500 – 1,200
התארגנות באתר והכנת שטח עבור מנופים גדולים במיוחד 1,500 – 3,000
שירותי התקנה והרכבה לאחר הנפה, לפי שעת עבודה 250 – 400

הובלת ציוד כבד מיוחד

סוג השירות תיאור מחיר (₪)
הובלת ציוד בנייה כבד עד 30 ק"מ, כולל העמסה ופריקה 7,000 – 15,000
הובלת מכונות תעשייתיות עד 30 ק"מ, כולל העמסה ופריקה 8,000 – 18,000
הובלת טרקטורים וציוד חקלאי עד 30 ק"מ, כולל העמסה ופריקה 6,000 – 12,000
הובלת גנרטורים תעשייתיים עד 30 ק"מ, כולל העמסה ופריקה 7,000 – 14,000
הובלת מכולות וצריפים עד 30 ק"מ, כולל העמסה ופריקה 5,000 – 10,000
שימוש בנתרם מיוחד (Lowboy) לציוד כבד וגבוה במיוחד 3,000 – 6,000
פתרונות אריזה והגנה מיוחדים מערכות קיבוע, אריזה וכיסוי 1,000 – 5,000

שירותים נלווים

סוג השירות תיאור מחיר (₪)
שירותי אריזה מקצועיים לפי שעת עבודה, מינימום 3 שעות 150 – 250
פירוק והרכבה של ציוד לפי שעת עבודה, מינימום 3 שעות 180 – 300
פועלים נוספים לפי שעת עבודה, מינימום 4 שעות 120 – 180
אחסון זמני של מטענים לפי מ"ר ליום, במחסן מאובטח 10 – 30
תכנון לוגיסטי והכנת מסלול למטענים חריגים ומורכבים 1,500 – 3,500
ייעוץ מקצועי לפני הובלה פגישה עם מהנדס לוגיסטיקה 800 – 1,500
ביטוח מטען מורחב מעבר לביטוח הבסיסי, לפי ערך המטען 1% – 3% מערך המטען

חבילות שירותים משולבות

סוג החבילה מה כלול מחיר (₪)
חבילת הובלה תעשייתית בסיסית הובלת ציוד עד 5 טון כולל העמסה, פריקה ופועל נוסף 5,000 – 8,000
חבילת הובלה תעשייתית מורחבת הובלת ציוד עד 10 טון, כולל מנוף, 2 פועלים ופירוק/הרכבה בסיסיים 9,000 – 15,000
חבילת הובלת מפעל תכנון לוגיסטי, פירוק ציוד, אריזה, הובלת מכונות, והרכבה במיקום החדש החל מ-30,000
חבילת הובלה לאתרי בנייה שילוב של הובלת ציוד כבד ומטענים רגילים לאתרי בנייה לפי הערכה
חבילת הובלת פרויקט ניהול פרויקט שלם של הובלות, כולל תכנון, תיאום, ביצוע ותיעוד לפי הערכה

הערות חשובות:

  • המחירים המוצגים הם להערכה בלבד. המחיר הסופי ייקבע לאחר בדיקת המטען ותנאי ההובלה.
  • כל המחירים כוללים מע"מ.
  • המחירים כוללים ביטוח בסיסי למטען. ביטוח מורחב כרוך בתוספת תשלום.
  • לכל הובלה מצורף אישור הובלה וקבלה מסודרת.
  • תנאי תשלום: 30% מקדמה בעת הזמנת השירות, והיתרה ביום ביצוע ההובלה או בתנאי שוטף + 30 ללקוחות קבועים.
  • זמן אספקה: בהתאם לעומס העבודה, בין 1-14 ימי עסקים (למעט הובלות דחופות).
  • החברה מחויבת לאיכות הסביבה ומשתמשת בציוד העומד בתקני זיהום מחמירים.

מבוא: התשתית הסמויה מן העין של הכלכלה העולמית

בעולם המודרני, הובלת מטענים היא עורק החיים של הכלכלה הגלובלית. בכל רגע נתון, מיליוני טונות של סחורות, חומרי גלם, מוצרים מוגמרים וציוד נמצאים בתנועה מתמדת ברחבי העולם. מאחורי כל חבילה שמגיעה לביתנו, מאחורי כל מוצר על המדף בסופרמרקט, ומאחורי כל רכיב במכונה תעשייתית, קיימת תעשייה ענקית, מורכבת ומרתקת של הובלת מטענים.

עבור רוב האנשים, תהליך הובלת המטענים נשאר בגדר "קסם שחור" – משהו שקורה מאחורי הקלעים, כאשר המוצרים פשוט מופיעים כשאנחנו זקוקים להם. אולם, המציאות מורכבת הרבה יותר. הובלת מטענים היא תחום רב-ממדי המשלב לוגיסטיקה, טכנולוגיה, רגולציה, יחסים בינלאומיים, ומומחיות בתחומים רבים.

התקשרו כבר עכשיו לטלפון או מלאו את הפרטים בטופס

במאמר מקיף זה, נצלול אל עומק עולם הובלת המטענים, נבחן את השיטות השונות, האתגרים, הפתרונות המתקדמים, והמגמות העתידיות בתחום. בין אם אתם בעלי עסק המסתמך על שירותי הובלה, אנשי מקצוע בתחום הלוגיסטיקה, או פשוט סקרנים להבין את התהליכים המורכבים המאפשרים את אורח החיים המודרני שלנו, מאמר זה יעניק לכם מבט מעמיק אל אחד התחומים החיוניים והדינמיים ביותר בכלכלה העולמית.

YouTube video

שיטות הובלת מטענים: מסע בין יבשות, ימים ושמיים

עולם הובלת המטענים מתאפיין במגוון רחב של שיטות, כאשר כל אחת מהן מותאמת לסוגים שונים של מטענים, מרחקים, עלויות, ורמות דחיפות. הבחירה בשיטת ההובלה המתאימה היא החלטה אסטרטגית המשפיעה על יעילות שרשרת האספקה כולה.

הובלה יבשתית: עמוד השדרה של שינוע מטענים מקומי

הובלה יבשתית, הכוללת בעיקר הובלה באמצעות משאיות ורכבות, היא השיטה הנפוצה ביותר להובלת מטענים במרחקים קצרים ובינוניים. בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, הובלה באמצעות משאיות היא הדומיננטית ביותר, בזכות הגמישות והנגישות שהיא מאפשרת.

משאיות מציעות גמישות מושלמת כמעט בכל הנוגע לנקודות האיסוף והפריקה, ויכולות להגיע למקומות שאינם נגישים לרכבות או לכלי תחבורה אחרים. בעידן של "משלוחים עד הדלת" ו"שיטת דיוק בזמן" (Just In Time), יתרון זה הוא משמעותי במיוחד. בנוסף, ההובלה במשאיות גמישה מבחינת זמנים, כמויות ומסלולים, ואינה תלויה במערכות לוגיסטיות מורכבות כמו נמלים או שדות תעופה.

לעומת זאת, הובלה באמצעות רכבות היא יעילה במיוחד להובלת כמויות גדולות של מטענים למרחקים ארוכים. רכבת אחת יכולה לשאת מטען השווה לעשרות משאיות, מה שמפחית משמעותית את העלות ליחידת משקל או נפח. בנוסף, הובלה ברכבת היא בדרך כלל יעילה יותר מבחינה אנרגטית ופחות מזהמת בהשוואה להובלה במשאיות, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית בעידן של מודעות סביבתית גוברת.

שיטה נוספת, אם כי פחות נפוצה, היא הובלה באמצעות צינורות. שיטה זו משמשת בעיקר להובלת נוזלים ואת גז טבעי, דלק, מים וכימיקלים נוזליים אחרים. למרות שהקמת מערכת צינורות דורשת השקעה ראשונית גבוהה, ברגע שהיא פעילה, היא מציעה יעילות גבוהה ועלויות תפעול נמוכות יחסית.

הובלת מטען חורג: כשגודל ומשקל מכתיבים את הכללים

מטענים חורגים מציבים אתגרים ייחודיים בעולם ההובלות. בניגוד למטענים סטנדרטיים שניתן להוביל בקלות יחסית באמצעות משאיות רגילות, רכבות או במכולות, מטענים חורגים דורשים פתרונות מותאמים אישית, ציוד מיוחד ותכנון קפדני.

מהו מטען חורג?

מטען חורג מוגדר כמטען החורג מהמגבלות הסטנדרטיות של הובלה רגילה, במונחים של גודל, משקל או צורה. בהובלה יבשתית בישראל, למשל, מטען ייחשב כחורג אם אורכו, כולל הרכב, עולה על 12 מטרים, רוחבו עולה על 2.55 מטרים, גובהו עולה על 4 מטרים, או משקלו הכולל של הרכב והמטען עולה על 44 טון.

דוגמאות למטענים חורגים כוללות ציוד תעשייתי כבד, טורבינות רוח, גנרטורים גדולים, מכונות חקלאיות, חלקי מטוסים, מבנים ניידים, ועוד. אלו הם מוצרים שאי אפשר פשוט "להכניס למכולה" או להעמיס על משאית סטנדרטית.

אתגרים בהובלת מטען חורג

הובלת מטען חורג מציבה מספר אתגרים ייחודיים:

התקשרו כבר עכשיו לטלפון או מלאו את הפרטים בטופס

דרישות רגולטוריות מורכבות: הובלת מטען חורג דורשת היתרים מיוחדים מרשויות התחבורה ולעתים גם מהמשטרה. תהליך קבלת ההיתרים הוא מורכב ועלול להימשך זמן רב, בהתאם לגודל ולמשקל של המטען ולמסלול ההובלה.

מגבלות תשתיות: גשרים, מנהרות, כבישים צרים, וצמתים עם רדיוס פנייה מוגבל יכולים להוות מכשול משמעותי בעת תכנון מסלול למטען חורג. לעתים, יש צורך במסלולים עוקפים ארוכים כדי להימנע ממכשולים אלו.

דרישות בטיחות: מטען חורג מחייב אמצעי בטיחות מוגברים, כגון כלי רכב מלווים, סימון מיוחד וליווי משטרתי במקרים מסוימים. אלו מגדילים את העלויות ואת המורכבות של ההובלה.

ציוד מיוחד: הובלת מטען חורג דורשת ציוד מיוחד, כגון משאיות עם פלטפורמות נמוכות (לואדרים), משאיות קצה עם נתרם מודולרי, וציוד הרמה מיוחד. ציוד זה הוא יקר, והפעלתו דורשת מיומנות מיוחדת.

תכנון לוגיסטי מורכב: לעתים קרובות, הובלת מטען חורג דורשת תיאום עם גופי תשתית, חברת החשמל (להרמת כבלים), רשויות מקומיות ורשויות הכבישים. תכנון זה כולל גם בחירת זמני הובלה מתאימים, למשל בשעות הלילה, כדי להימנע מהפרעה לתנועה.

YouTube video

פתרונות ואסטרטגיות להובלת מטען חורג

למרות האתגרים, חברות הובלה מקצועיות פיתחו שיטות ואסטרטגיות יעילות להובלת מטענים חורגים:

תכנון מסלול מדוקדק: באמצעות תוכנות מתקדמות וידע מעמיק, מתכננים את המסלול האופטימלי למטען חורג, תוך התחשבות בכל המגבלות והאילוצים. זה כולל בדיקת גובה ורוחב של גשרים ומנהרות, בדיקת יכולת תמרון בצמתים, ואיתור של נקודות בעייתיות לאורך המסלול.

ציוד הובלה מיוחד: לסוגים שונים של מטענים חורגים פותחו כלי רכב ייעודיים. למשל, משאיות עם פלטפורמות נמוכות במיוחד (לואדרים) מאפשרות הובלת מטענים גבוהים מבלי לחרוג ממגבלות הגובה הכלליות. גם נתרמים מודולריים, שניתן להתאימם לאורך ולרוחב הנדרשים, מספקים גמישות בהובלת מטענים גדולים במיוחד.

פירוק ומודולריות: במקרים מסוימים, מטען גדול מפורק למרכיבים קטנים יותר ומובל בנפרד, ואז מורכב מחדש ביעד. זה מפחית את המורכבות של ההובלה, אם כי מוסיף עלויות ומורכבות בנקודות המוצא והיעד.

תיאום והכנה מראש: תיאום מראש עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל רשויות הכבישים, חברת החשמל, ורשויות מקומיות, הוא קריטי להובלת מטען חורג בהצלחה. זה כולל הכנת תוכנית מפורטת, קבלת אישורים מתאימים, ותיאום של כל הפעולות הנדרשות, כגון הרמת כבלים או פירוק זמני של תמרורים.

שימוש בטכנולוגיה: טכנולוגיות חדשות, כגון מיפוי תלת-ממדי של המסלול, סימולציות ממוחשבות של ההובלה, ומערכות ניטור בזמן אמת, מסייעות בתכנון וביצוע הובלת מטען חורג. אלו מאפשרות לצפות מראש בעיות פוטנציאליות ולהיערך אליהן בהתאם.

הובלת מטענים כבדים: כשכל טון מספר סיפור

הובלת מטענים כבדים, או "מטענים עתירי משקל", היא תת-קטגוריה של הובלת מטענים המתמקדת בהובלת מטענים שמשקלם עולה על מספר טון בודד. אלו יכולים להיות מכונות תעשייתיות, טרנספורמטורים, ציוד כרייה, גנרטורים גדולים, ואפילו מבנים שלמים שמועברים ממקום למקום.

ייחודיות הובלת מטענים כבדים

מה שמייחד את הובלת המטענים הכבדים הוא לא רק המשקל, אלא גם אמצעי ההרמה, ההעמסה והפריקה המיוחדים שנדרשים. בעוד שמטען רגיל יכול להיות מועמס ומורק באמצעות מלגזה, למטענים כבדים נדרשים עגורנים מיוחדים, מנופים כבדים, או מערכות הרמה הידראוליות.

בנוסף, מטענים כבדים מחייבים תכנון הובלה שמתחשב במרכז הכובד של המטען ובחלוקת המשקל על גבי כלי ההובלה. חלוקה לא נכונה של המשקל יכולה לגרום לנזקים לכביש, לרכב ההובלה, ואפילו להוביל לתאונות.

אתגרים ייחודיים בהובלת מטענים כבדים

השפעה על תשתיות: מטענים כבדים עלולים לגרום נזקים לכבישים ולגשרים שלא תוכננו לשאת משקלים כאלה. בהובלת מטענים כבדים במיוחד, יש צורך בחישוב מדויק של העומס על כל נקודה בכביש ובגשר, ולעתים אף בחיזוק זמני של התשתיות.

התמודדות עם כוחות פיזיקליים: בהובלת מטענים כבדים, יש להתחשב בכוחות הפיזיקליים שפועלים בעת האצה, האטה, ופניות. מטען כבד שזז באופן לא מבוקר יכול לגרום להתהפכות של כלי ההובלה.

צורך במומחיות וציוד מיוחד: הובלת מטענים כבדים דורשת מומחיות מיוחדת וציוד ייעודי. זה כולל משאיות עם כושר נשיאה גבוה, מערכות עיגון מיוחדות, ציוד הרמה מותאם, ומערכות ניטור ובקרה מתקדמות.

דרישות רגולטוריות מוגברות: בשל הסיכונים המוגברים, הובלת מטענים כבדים כפופה לרגולציה מחמירה. זה כולל מגבלות משקל על צירי הכביש, דרישות לליווי ולסימון מיוחד, ולעתים גם הגבלות על שעות ההובלה.

פתרונות מתקדמים להובלת מטענים כבדים

עם השנים, התפתחו פתרונות מתקדמים שמאפשרים הובלה בטוחה ויעילה של מטענים כבדים:

נתרמים הידראוליים: אלו הם נתרמים (טריילרים) המצוידים במערכות הידראוליות שמאפשרות התאמה של הגובה ושל חלוקת העומס. הם יכולים להתמודד עם משקלים של עשרות ואף מאות טונות.

משאיות עם מספר רב של צירים: כדי לחלק את המשקל על שטח גדול יותר של הכביש ולהפחית את העומס על כל נקודה, פותחו משאיות עם מספר רב של צירים. אלו יכולות להיות עם 10, 12, ואפילו 18 צירים, עם מערכות היגוי מתקדמות שמאפשרות תמרון יעיל.

מערכות ניטור ובקרה: משאיות מודרניות להובלת מטענים כבדים מצוידות במערכות ניטור מתקדמות שמנטרות את העומסים, את התנודות, ואת היציבות של המטען ושל כלי ההובלה. אלו מאפשרות לנהג לקבל התראות בזמן אמת על בעיות פוטנציאליות ולהגיב בהתאם.

שימוש במודלים תלת-ממדיים ובסימולציות: לפני ביצוע ההובלה, מהנדסים יוצרים מודלים תלת-ממדיים ומבצעים סימולציות של התהליך. זה מאפשר לצפות מראש בעיות פוטנציאליות ולפתור אותן לפני שהן מתעוררות בשטח.

תכנון מסלול אופטימלי: תוכנות מתקדמות לתכנון מסלול מתחשבות לא רק במרחק ובזמן, אלא גם בעומסים המותרים על כל קטע כביש, ברדיוס הפנייה, ובמגבלות גובה ורוחב. אלו מאפשרות לתכנן את המסלול האופטימלי למטען כבד ספציפי.

התקשרו כבר עכשיו לטלפון או מלאו את הפרטים בטופס

לפני שאתם יוצאים מהאתר

השאירו את הטלפון שלכם

ואנחנו נוזיל לכם כל הצעת מחיר

התקשרו עכשיו